AngartFilm
V
četrtek, 28.2.2013 ob
20:00 h, bomo na dogodku AgartFilm v Infoshopu na
Metelkovi govorili o antagonističnem odnosu
slišečega
in ne-slišečega,
družbenem razumevanju slišečih (posameznic in posameznikov) in
gluhih, ter možnostih vključevanja slednjih v prakse, ki so po
splošnem prepričanju rezervirane le za tiste, ki slišijo.
Po
mnenju Blaža
Bertoncelja
gluhi
predstavljajo »skupino
ljudi, za katere na podlagi dejstva, da ne slišijo glasbe, velja
splošno mnenje, da ne morejo plesati. Vendar pa gluhi zaznavajo
glasbo kot vibracijo in jo lahko uporabljajo za izvedbo plesnega
giba. Hkrati se zavedajo, da je njihovo dojemanje glasbe drugačno,
ker te ne slišijo, zato si večinoma ne upajo vključiti v plesne
dejavnosti, kjer bi bili v stiku s slišečimi in tako izpostavljeni.
Tako v najboljšem primeru organizirajo zabave v zaprtem krogu, kjer
lahko prosto plešejo, najpogosteje pa plesa sploh ne vključijo med
svoje dejavnosti. Strah gluhih pred plesom, sploh družabnimi plesi v
paru, ki imajo strikten ritem, je delno povezan s prepričanjem, da
ne morejo pravilno slediti ritmu. Argentinski tango je ples v
paru, ki za razliko od drugih družabnih plesov
nima standardiziranega ritma. Bistvena je komunikacija v paru in
kreativna uporaba glasbe«.
Blaž
Bertoncelj,
plesni pedagog in
učitelj
argentinskega tanga bo, izhajajoč
iz
svoje delovne prakse in raziskave
v okviru diplomske
naloge
'Pilotska
raziskava plesno gibalnih in socialnih vidikov aplikacije',
govoril
o novih in do sedaj večinoma neobravnavanih možnostih druženja
gluhih in vključevanje le-teh v rekreativne prakse, ki
so, še vedno, le skopo obravnavane ali pa so bile, na
podlagi stereotipnega razmišljanja popolnoma zavržene, saj
imajo po njegovem mnenju »gluhi
sicer
bistveno manj možnosti socializacije kot slišeči, za kar lahko
najdemo vzrok v predsodkih slišečih na eni strani in v večinoma
nizkem samozaupanju gluhih na drugi. To vodi populacijo gluhih v
izolacijo in omejevanje na določene aktivnosti 'primerne'
(samo)
za
gluhe«.
Priznana
gluha bobnarka Evelyn Glennie, ki je v svoji karieri sodelovala s
pevko Björk (album Telegram) in številnimi drugimi glasbenimi
izvajalci, kot so npr. Steve Hackett, Bela Fleck, Bobby McFerrin,
Fred Frith in The King's Singers je
mnenja, da je gluhost nerazumljena s strani širše javnosti. V svoji
knjigi z naslovom Hearing Essay, ki jo je izdala leta 1993, med
drugim pravi:
»Obstaja
splošno napačno prepričanje, da gluhi
živimo v svetu tišine. Za razumevanje narave gluhosti, moramo
najprej razumeti naravo sluha. Sluh je v osnovi specializirana oblika
dotika. Zvok je preprosto samo vibrirajoč zrak, ki pride skozi uho
in se prevede v električni signal, ki ga
potem obdelajo možgani. Vendar ne samo sluh, tudi dotik povzroči
enako … Iz nekega
razloga delamo razliko med slišanjem zvoka in občutenjem vibracije,
v realnosti
sta eno in isto... Gluhost ne pomeni, da ne slišiš, pomeni le, da
je nekaj narobe
s tvojimi ušesi … »
O
antagonističnem
odnosu slišečega
in ne-slišečega,
družbenem razumevanju slišečih (posameznic in posameznikov) in
gluhih ter problematiki socialne
izoliranosti/izključenosti, bo iz emske perspektive govorila
učiteljica za gluhe in naglušne, Petra
Rezar.
V
vizualni obliki bomo predstavili tudi projekt
'Heartbeat Hears the Beat', ki ga
vodi psihologinja in plesalka Ajda
Pfifer, ki se pa,
poleg omenjenega, v svojem doktorskem študiju ukvarja z jezikovnim
razvojem gluhih otrok.
Kratek
opis projekta 'Heartbeat Hears the
Beat' :
V
projektu se izvajalci osredotočajo na kulturno aktivacijo gluhih,
ranljive skupine v družbi in jim na stežaj odpirajo vrata enakih
možnosti. Zanje pripravljene plesne delavnice so tudi
nadgradili
v celovečerni plesni predstavi.
Vljudno
vabljene in vabljeni, da se udeležite četrtkovega dogodka
AngartFilm in se tudi sami vključite v diskusijo!
Ni komentarjev:
Objavite komentar