Delavci v proizvodnji Gorenja tvorijo svojevrstno družbeno realnost, s specifičnimi zakoni in načini komuniciranja oz. delovanja, ki pa v zadnjih letih doživlja korenite spremembe. Slednjih ne moremo obravnavati izven konteksta zunanjih politično-ekonomskih interesov, zahtev trga, tranzicije ter sprememb moralnih vrednot, film pa se osredotoča na emski pogled, ki sam izpostavi te dejavnike kot ključne za pre-strukturacije odnosov med delavci. Mehanizacija in posledično ukinjanje delovnih mest, optimizacija proizvodnje, zniževanje plač in novi val mlade delovne sile z drugačnimi vrednotami, so notranji rezultat omenjenih stremljenj. Film nas tako popelje skozi dan jutranje izmene, v katerem na eni strani, ob spremljavi sinhronih zvokov, opazujemo rutino proizvodnega procesa in podobe mogočne 'mašinerije', na drugi pa komentarje delavcev v zunanjih, bolj sproščenih okoljih namenjenim odmorom, kjer izpostavljajo svoje videnje odnosov znotraj Gorenja, bodisi med delavci samimi, bodisi med njimi in upravo.
...še beseda o etnografskem filmu...
Brez dvoma je tudi antropolog tisti, ki skozi diskurz producira subjekte in s tem ohranja, modificira oz. transformira pomene, vendar pa je specifika antropoloških diskurzivnih praks v tem, da subjektu lastne produkcije daje možnost samoreprezentacije. Tako imamo na eni strani subjekt, ki simbolizira delavsko problematiko, na drugi pa je taisti subjekt konkretna oseba, ki reflektira lastno pozicijo. Konec koncev, lahko slednje producira neko vedenje, ki leži onkraj esencializmov, stereotipov, redukcionizmov, predsodkov in posploševanj. Etnografski film je eden izmed načinov, ki dopušča in omogoča aktivno participacijo vseh njenih akterjev, vštevši tistih za kamero in tistih pred njo.
Ni komentarjev:
Objavite komentar